Pages

Tuesday, December 13, 2011

Selangor Guna Stadium Nasional.





Stadium Nasional Bukit Jalil.


"SELANGOR bakal menggunakan Stadium Nasional di Bukit Jalil bagi saingan Liga Super sehingga Mac tahun depan."

Demikian jelas Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd. Amin (gambar) mengenai gelanggang rasmi untuk skuad kendalian Irfan Bakti Abu Salim itu pada peringkat awal saingan liga musim depan.

Menurutnya, mereka terpaksa beraksi di Bukit Jalil kerana Stadium Shah Alam kini masih dalam proses dinaik taraf.

Katanya, setelah Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) melakukan pemeriksaan baru-baru ini, Stadium Shah Alam didapti perlu dinaik taraf bagi mempertingkatkan tahap kemudahan dan keselamatan sejajar dengan syarat yang telah ditetapkan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC).

"Selepas penilaian oleh pihak MBSA, FAS terpaksa mengambil tindakan untuk menaik taraf segala kekurangan termasuk permukaan padang, lampu limpah dan sebagainya mengikut syarat yang ditetapkan oleh pihak AFC.

"Kerja-kerja penyelenggaraan itu dijangka siap pada Mac ini dan se- lepas itu Selangor akan kembali beraksi di Stadium Shah Alam," kata- nya di Shah Alam semalam.

Menurut Hamidin, beliau mengharapkan penyokong-penyokong setia skuad Gergasi Merah itu dapat menerima keputusan tersebut dengan tenang dan sentiasa memberikan semangat kepada Selangor walaupun beraksi di Bukit Jalil.

"Saya berharap peminat dapat memenuhi Stadium Nasional, Bukit Jalil bagi memberi sokongan kepada perjuangan Selangor dalam mengharungi saingan Liga Super musim 2012 nanti," katanya.

Diitulis oleh : Ahmad Fazli Mohd Yadi
Sumber : Kosmo! Online - Sukan

1 comment: