Pages

Thursday, December 29, 2011

Jang Di Landasan Tepat.





Juara Piala Malaysia 2011.


HASRAT juara Piala Malaysia 2011, Negeri Sembilan untuk menjadi pencabar Liga Super musim depan berada dilandasan yang tepat, apabila misi skuad Rusa ke Australia menghasilkan perkembangan positif.

Mencatat keputusan seri 1-1 dalam dua perlawanan persahabatan menentang kelab tempatan, Perth Sc Club dan Armadale Sc Club pada 21 dan 23 Disember yang lalu, skuad kendalian Azraai Khor Abdullah itu dilihat sudah bersedia untuk memulakan saingan sepak mula Liga Malaysia, tahun depan.

“Meskipun hanya mencatat keputusan seri dalam kedua-dua perlawanan persahabatan itu, saya tetap berpuas hati dengan pencapaian dan juga keserasian yang ditunjukkan oleh pemain terutama barisan pemain muda,” katanya yang pulang ke Malaysia, Ahad lalu.

Meletakkan sasaran untuk berada dalam kedudukan lima teratas pasukan dalam saingan musim depan, walaupun tidak mempunyai ramai nama besar seperti musim lalu, Azraai tetap optimis dan bersikap realistik dengan meletakkan harapan kepada pemain muda.

“Ketiadaan nama-nama besar yang banyak memberi sumbangan pada musim lalu mungkin dilihat sebagai satu kehila-ngan yang besar.

“Namun ia turut membantu pembangunan bakat pemain muda dan memberi peluang kepada mereka bersama memantapkan pasukan dalam menghadapi cabaran musin depan,” katanya.

Ditulis oleh : Norashikin Leman
Sumber : Sinar Harian Online - Arena Bolasepak | Liga Malaysia

No comments:

Post a Comment