Pages

Tuesday, December 13, 2011

Ada Sebab Sertai ATM - Kembar





Mohd. Aidil Zafuan (kiri) dan Mohd. Zaquan Adha Abd. Radzak
mempertahankan keputusan memilih ATM sebagai pasukan mereka,
musim depan.


PUTRAJAYA - Biarpun ramai pihak yang mempersoalkan keputusan nama-nama besar yang sanggup memperjudikan nasib dengan menyertai pasukan Liga Perdana, Angkatan Tentera Malaysia (ATM), namun mereka mempunyai alasan tersendiri.

Bagi Zaquan Adha Abd. Radzak, menyertai skuad ATM adalah peluang terbaik untuknya mencari semula sentuhan selepa berehat hampir sebulan akibat kecederaan musim lalu dan dia sanggup bermula semula dari bawah.

"Saya sudah kembali cergas dan mendapat rentak. Bagaimanapun saya mempunyai alasan tersendiri menyertai ATM terutama sekali bila fikirkan soal masa depan. Inilah pasukan terbaik untuk saya kembali bermula dari bawah," katanya.

Hairuddin Omar pula berkata, menyertai ATM adalah peluang terbaik untuk melengkapkan piala yang dimenanginya kerana hanya piala Liga Perdana belum pernah diraih sepanjang kariernya.

"Liga Super dan Liga Perdana tidak banyak beza, malah saya masih belum berpeluang menjulang piala liga ini. Tidak salah jika saya menggunakan peluang ini untuk melengkapkan koleksi piala saya," kata bekas bintang penyerang Negeri Sembilan itu.

Pemain import, Marlon Alex James berkata, mencari cabaran baru adalah alasan utama mengapa ATM menjadi pilihan dan bukanbekas pasukannya, Kedah. Dia memilih ATM meskipun permah meraih kejayaan treble berganda pada 2007 dan 2008 bersama pasukan Kenari.

"Perkara yang lepas sudah menjadi sejarah buat saya, sekarang ini saya perlu memikirkan tentang masa depan. Saya datang ke sini dengan berpegang kepada tiga perkataan, dedikasi, keazaman dan disiplin walaupun umur saya sudah menjangkau 35 tahun," katanya.

Seorang lagi pemain import, Bruno Sebastian Martelotto pula mengakui dia pulang semula menyertai Liga Malaysia kerana tertarik dengan suasana di sini begitu juga dengan keluarganya.

Ditulis oleh : Ferzalfie Fauzi 
Sumber : Utusan Online - Sukan

5 comments:

  1. www.facebook.com/atmfa

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. good luck..love u zaquan adha n aidil zafuan 4 ever..<3<3

    HOBEN JANG HOBEN

    ReplyDelete
  4. "saya menyertai ATM kerana bekas pasukan saya.....

    ReplyDelete