Pages

Wednesday, January 11, 2012

TRW Calar Ego Lions XII.





Kesebelasan utama Kelantan menentang Lions XII semalam.


JARINGAN penalti Muhammad Ghaddar memastikan Kelantan berjaya menjinakkan Singapura Lions XII 2-1 dalam saingan Liga Super di Stadium Jalan Besar, Singapura, malam tadi.

Pembimbing skuad Red Warriors, Peter Butler melakukan rombakan pada perlawanan itu apabila tidak menyenarai pemain importnya, Antwi Agraye manakala Mohd Nor Farhan Muhamad berada di bangku simpanan.

Kelantan yang terpaksa mengambil tempoh agak lama untuk menyesuaikan diri dengan padang rumput tiruan mula mengatur serangan pada minit ke-12 hasil rembatan deras Indra Putra Mahayuddin tetapi ditepis penjaga gol tuan rumah, Izwan Mahbud.

Peluang terbaik Lion XII mencipta jaringan hadir pada minit ke-18 selepas Safuwan Ibrahim bijak melambungkan bola dari luar kotak penalti hampir memerangkap penjaga gol, Mohd Khairul Fahmi Che Mat yang sudah tergamam di gawang sendiri.

Skuad bimbingan V Sundramoorthy yang mendapat sokongan padu lebih 7,000 penyokong yang membanjiri stadium menghadiahkan jaringan pertama pada minit ke-31 selepas pemain pertahanan, Baihakki Khaizan menanduk masuk menewaskan Khairul Fahmi hasil sepakan percuma Shahdan Sulaiman.

Ketika aksi menuju penghujung babak pertama, Norshahrul Idlan Talaha memastikan gol penyamaan apabila merembat kencang hasil bola sepakan lintang Daudsu Jamaluddin.

Tindakan Butler mengeluarkan Nurul Azwan Roya yang agak kurang menyerlah dengan memasukkan Nor Farhan membuahkan hasil apabila bekas pemain T-Team itu bijak melorongkan bola kepada Ghaddar sehingga memaksa Izwan menjatuhkan pemain import dari Lubnan itu dalam kotak penalti pada minit ke-78.

Ghaddar yang masih tercari-cari jaringan pertama bersama Kelantan mudah merembat leret untuk menewaskan Izwan bagi memastikan Kelantan membawa pulang tiga mata.

Ditulis oleh : Rizar Mohd Noor
Sumber : myMetro Online - Arena

No comments:

Post a Comment