Pages

Wednesday, January 11, 2012

Felda Selesa Benam Sabah.





Felda United FC.


PASUKAN Felda United menang selesa 2-0 ke atas Sabah pada aksi sulung kedua-dua pasukan di pentas Liga Super di Stadium Hang Jebat, Paya Rumput petang semalam.

Bermula dengan rentak perlahan pada awal permainan menyaksikan Felda lebih banyak menguasai barisan tengah manakala lawan turut mengintai ruang menerusi Bobby Gonzales dan import Australia, Michael Baird.

Skuad Borneo menerusi Shahrul Azhar Ture berjaya menggegar jaring Felda pada m-20 namun dibatalkan berikutan berada dalam kedudukan offside.

Sebaliknya tuan rumah berjaya membuka jaringan pertama pada m-26 selepas rembatan awal Farderin Kadir ditepis penjaga gol, Syed Adney Syed Husin lalu menuju ke Mohd Raimi Md Nor untuk mudah menghasilkan jaringan.

Hanya tiga minit selepas itu, Yong Kuong Yong berjaya menanduk masuk gol kedua Felda untuk selesa menamatkan saingan babak pertama perlawanan.

Aksi dua import Sabah dari Australia, Brendan Gan dan Baird dilihat masih belum menyengat namun mereka menunjukkan gaya yang tetap menarik untuk skuad itu berdepan Sarawak selepas ini.

Babak kedua menyaksikan Sabah lebih banyak menguasai perlawanan namun percubaan Brendan pada m-66 sekadar menggegar palang gol Felda United dan percubaan Jufrey Amopor berjaya dipintas pertahanan Felda.

Sekadar melakukan serang balas sambil menahan asakan Sabah, anak buah Elavarasan kental bertahan malah bijak mencuri ruang untuk menambah jaringan, bagaimanapun tandukan pemain gantian Azrul Ahmad melepasi palang gol lawan.

Apapun penguasaan penuh Sabah pada episod kedua selain kecemerlangan Hamsani Ahmad di gawang gagal menghasilkan jaringan buat mereka pulang hampa tanpa mata di Bumi Hang Tuah.

Ditulis oleh : Nazri Abu Bakar
Sumber : myMetro Online - Arena

No comments:

Post a Comment