Pages

Thursday, January 12, 2012

Awas! Ancaman T-Team.





T-Team FC.


KUALA TERENGGANU - T-Team membuka tirai saingan Liga Super dengan permulaan yang bergaya, menundukkan Kedah 3-0 di sini, kelmarin ketika skuad utama negeri longlai 'dipetehkan' Perak.

Dua gol jaringan Mohd. Faiz Subri serta jaringan terus sepakan sudut ketua pasukan, Zairo Anuar Zalani pada separuh masa pertama melengkapkan kemenangan T-Team.

Ia memberikan tiga mata pertama sebagai pembakar semangat bagi skuad itu untuk melangkah lebih yakin menempuh cabaran musim baru. Faiz bekas pemain pasukan Singa Utara itumemberi nafas segar dengan membuka jaringan bersama pasukan barunya pada minit ke-12.

Kedah di bawah kendalian bekas pemain kebangsaan, Mohd. Nidzam Adzha cuba bangkit dan berjaya membolosi pertahanan pasukan tuan rumah beberapa kali tetapi gagal melakukan penyudahan untuk menyamakan kedudukan.

Jurang dilebarkan apabila Faiz sekali lagi berjaya melepaskan diri dari kawalan pemain Kedah untuk membuat tandukan rendah yang sekali lagi berjaya menewaskan Abdul Hadi.

Empat minit kemudian Zairo menjaringkan gol ketiga pasukannya terus dari sepakan sudut yang diambil olehnya. Faiz hampir berjaya melengkapkan hatriknya dalam perlawanan ini tetapi gagal membuat penyudahan yang tepat dari satu sepakan sudut.

Ditulis oleh : Wartawan Utusan
Sumber : Utusan Online - Sukan

No comments:

Post a Comment